a favourite.




som sagt sprang jag omkring och letade orkidéer idag. det är den absolut vackraste och mest stilrena blomma jag vet och vi har nog åtta stycken här hemma. problemet är bara att jag suger på att ta hand om dem. de blommar när jag köper dem, jag tror att jag placerar dem rätt och ger dem vatten när de ska ha men ändå dör de. suck. och så köper jag nya. så idag tog jag det hemska beslutet att i våra två hela dagen-soliga fönster ställa tygorkidéer. passade ändå på att köpa en megaorkidé till vardagsrummet, kunde inte låta bli!


Kommentarer
Postat av: Anna

Om du vattnar ett par teskedar om dagen så ska du se att dom blommar :-)

2011-04-10 @ 09:02:03
URL: http://annaish.blogspot.com
Postat av: Maja

Jag har börjat lyckats med mina orkidéer. Ha tålamod med dom! Fortsätt ta hand om dem även om de inte blommar. Jag brukar spola igenom dem några minuter en gång i veckan. Fick ta över orkidé när jag flyttade in här. Den såg till synes helt död ut, men ett nytt fint och grönt blad har börjat synas nu :)

2011-04-10 @ 11:47:30
URL: http://majasofia.blogg.se/
Postat av: Emma Andersson

Jag har haft en enda orkidé (suger på krukväxter), och gjorde som dom i affären sa och den stendog. Den stod i sin bara skrud i flera månader, hade inte hjärta att kasta den, tills Anna (samma Anna som ovan) tipsade om att vattna den varje dag. Så det gjorde jag, fast den var död, och fy fasen vad den började blomma. Och länge blommade den. :)

2011-04-10 @ 13:52:22
URL: http://emmaandersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0